De Vraag

Energie Service Friesland vroeg ons mee te denken over hun marketingvraagstuk omtrent de (komende) veranderingen in hun markt; nieuwe producten en diensten, veranderende wensen en eisen van de consument. Voldeed hun belofte en boodschap nog wel? Hoe kunnen we de komende jaren relevant zijn? Om daar een antwoord op te geven doken wij in de wereld van het verwarmen, koelen, ventileren en verduurzamen van een woning.

De oplossing

Energie Service onderscheidt zich vooral van andere installateurs door haar service-abonnementen, met de unieke 24/7 bereikbaarheid. De consument zoekt vooral een oplossing en wil zo weinig mogelijk gedoe en onzekerheid. Vandaar dat we de focus hebben verschoven van apparaten verkopen en installeren naar onderhoud en reparatie. Van ‘Klimaatmakers’ naar de belofte ’24/7 comfort’. Dit is verwerkt in een verscherpte visuele identiteit, met onder andere een aangepaste tekststijl (minder product, meer ontzorgend) en andere beelden (minder apparaten, meer mensen).

Het resultaat

Een onderscheidende positie ten opzichte van installateurs. Een consistente stijl en boodschap in de marketing-communicatie uitingen die weer aansluit bij de huidige tijdgeest en behoeftes in de markt. Deze basis kan nu gebruikt worden in toekomstige uitingen en campagnes. Na de lancering van de nieuwe website zien we ruim een jaar later een stijgend bezoekersaantal (48%), meer sessies (37%), verhoogde interesse in de diensten en producten en een stijging van de conversie met ruim 38%.

Hoe kunnen we jou helpen?

Heb je een vraag? Wil je onze visie op jouw vraagstuk?
Of wil je vrijblijvend eens kennismaken? Laat het ons gerust weten.